Методичні рекомендації з правил проведення олімпіади
Кожній команді (3 студента) надається один комп’ютер.
Для розв’язання пропонується 10 – 15 задач різного рівня складності.
Тривалість змагання – 5 годин (журі має право продовжити змагання у випадку непередбачених обставин).
Перевірка представлених розв’язань виконується під час змагань у автоматичному режимі.
Перевіряючі програми використовують різні методи контролю дотримання даних вимог. Команда, яка порушила ці умови – дискваліфікується.
Рішення учасників перевіряється на єдиному наборі тестів, що недоступний учасникам.
Розв’язанням задачі є файл з вихідним текстом програми, складеної на одній із дозволених мов програмування.
Забороняється приносити і використовувати інформацію в електронному вигляді, особисті комп’ютери або калькулятори.
У розв’язаннях задач забороняється: виводити будь-яку інформацію на екран; використовувати читання і запис векторів переривань; створювати і працювати з будь-якими файлами, за винятком тих, які явним чином вказані в умові задачі (вхідні і вихідні файли); працювати з підкаталогами; будь-яке використання мережевих засобів; використовувати будь-які інші засоби чи дії, які можуть порушити роботу програмного забезпечення олімпіади.
Команді, яка надіслала розв’язання на перевірку повідомляється, правильне воно чи ні.
Розв’язання правильне – якщо воно видає вірні відповіді на усі тести. Якщо розв’язання не правильне – повідомляється тип помилки.
Під час змагань учасники можуть задавати запитання стосовно умов задач. Якщо запитання некоректне або відповідь прямо випливає з умови задачі, журі відповідає «Без коментарів». Якщо журі погоджується, що в умові присутня неясність або помилка – про це повідомляється усім учасникам олімпіади.
Виграє команда, яка розв’язала найбільшу кількість задач. У разі рівності кількості розв’язаних задач, виграє команда з найменшим сумарним часом їх розв’язання з додаванням 20 хвилин за кожне відправлене неправильне розв’язання (враховується тільки для розв’язаних задач).
Під час змагань учасники та гості можуть переглядати на табло поточні результати усіх команд.
Приклад таблиці результатів:
Місце |
Команда |
А |
В |
С |
D |
E |
F |
G |
Розв’язано |
Час |
1 | VNTU[wRabbits] | +1
(1:03) |
+
(0:07) |
+
(4:03) |
-2 | +4
(2:30) |
+
(0:11) |
+1
(3:14) |
6 | 788 |
2 | LNU_7in4es | +5
(3:15) |
+
(0:06) |
+7
(4:35) |
+1
(3:38) |
+
(0:09) |
+
(1:40) |
6 | 1063 | |
3 | SSU_OnFire | +5
(0:47) |
+1
(0:05) |
-5 | -4 | +
(0:07) |
+
(1:33) |
4 | 272 | |
4 | NUWM_Stream | +1
(1:58) |
+1
(0:08) |
-2 | -5 | +1
(0:20) |
+
(1:20) |
4 | 286 | |
5 | TNU_College1 | +3
(1:30) |
-4 | 1 | 150 |
+ означає, що програму прийнято; – – що не прийнято; число після знаків “+” і “-” – кількість спроб здачі програми; число у дужках – час (у годинах та хвилинах) на якому зараховано програму. Так, наприклад, команда TNU_College1 набрала 150 балів, оскільки розв’язала одну задачу на 90-ій хвилині на 3-й спробі (90 + 3 * 20), а команда VNTU[wRabbits] набрала 788 балів: (63 + 20) + 7 + 243 + (150 + 4 * 20) + 11 + (194 + 20).
За традицією проведення даних змагань, для підвищення інтересу до церемонії нагородження, табло «заморожується» за годину до завершення змагань.
Під час проведення змагань учасники можуть спілкуватися тільки з членами своєї команди, представниками журі та оргкомітету олімпіади. За порушення правил проведення змагань команду може бути дискваліфіковано.
Відразу після закінчення олімпіади команда може направити в апеляційну комісію апеляцію у разі виявлення невірного штрафного часу, некоректної відповіді на запитання команди стосовно задача тощо. Через невеликий час журі повідомляє про своє рішення команді.